درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 18:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20417صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 7 دی 1394 - 04:30
نظرخواهی: آیندة روابط عمومی درخشان به نظر می‌رسد
بنیاد ارتباطات و روابط عمومی، بودجة دو مطالعة پژوهشی جدید دربارة روابط عمومی در کانادا را تأمین کرده است: گزارش GAP VIII[1] با مشارکت با دانشگاه ماونت سنت وینسنت هالیفاکس انجام شد و "Do They Have What it Takes" توسّط دانشگاه منچسر صورت گرفت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دو مطالعة جدید، تصویری مثبت برای حرفة روابط عمومی ترسیم میکند، امّا یک تغییر بارز را نیز نشان میدهد.

 

طبق مطالعة جدیدی که توسّط بنیاد ارتباطات و روابط عمومی (CPRF) صورت گرفته، اکثریت عظیمی (95%) از شاغلان کانادایی روابط عمومی دارای چشماندازی مثبت به حرفة مزبور از لحظ رشد و توسعه دارند.

بنیاد ارتباطات و روابط عمومی، بودجة دو مطالعة پژوهشی جدید دربارة روابط عمومی در کانادا را تأمین کرده است: گزارش GAP VIII[1] با مشارکت با دانشگاه ماونت سنت وینسنت هالیفاکس انجام شد و "Do They Have What it Takes" توسّط دانشگاه منچسر صورت گرفت.

 

بروی مکللان، رئیس سیپیآراف میگوید، هر دو مطالعه "تصویری مثبت از حرفة روابط عمومی، امّا یک تغییر بارز را نیز" نشان میدهند.  "البتّه در ادارة رسانههای اجتماعی برای سازمان تغییر حاصل میشود."

در مطالعة GAP VIII معلوم شد که متخصّصان روابط عمومی و ارتباطات بازیگران برتر در کاربرد راهبردی سازمانهای رسانهای اجتماعی، و جلوتر از بازاریابی و فروش، فناوری اطّلاعات، منابع انسانی و روابط مشتریان تلقی میشوند.

 

هشتاد و چهار درصد از جواب دهندگان گفتند که بخش روابط عمومی/ ارتباطات مسئول مشارکت رسانههای اجتماعی و نظارت بر رسانههای اجتماعی است، در حالی که 78 درصد گفتند که آنها مسئول سنجش و ارزیابی رسانههای اجتماعی هستند.

 

مکللان گفت، "خبر خوب این است که شاغلان روابط عمومی عمیقاً درگیر راهبردها و اداره رسانههای اجتماعی هستند.  معضل در این است که این عرصهای در حال ظهور و بروز با موارد بسیاری برای یادگیری و تکامل است که باید رخ بدهد.  حرفه در مرحلة عمدة انتقالی در تاریخ صد سالة خود است و آینده درخشان، ولی نه لزوماً واضح، به نظر میرسد."

 

در این مطالعه این نکته نیز مشهود گشت که روابط عمومی در اکثر سازمانها ارزشمند مشاهده میشود.  هفتاد و نُه درصد پاسخ دهندگان موافق بودند که روابط عمومی / ارتباطات توسّط مدیریت ارشد جدّی گرفته شود، و 75% نظر موافقت داشتند که روابط عمومی/ ارتباطات به طور فعّال در برنامهریزی راهبردی درازمدّت در تمام سطح سازمان مشارکت داشته باشد. امّا فقط 52% موافق بودند که مدیر ارشد اجرایی/مدیران طراز اوّل اجرایی براین باورند که روابط عمومی/ ارتباطت در موفّقیت مالی سازمان آنها نقش مؤثّر دارد.

 

مکللان اظهار داشت، "به عقیدة من هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد و این که با شاغلان روابط عمومی در مراحل اوّلیة هر تصمیم بازرگانی باید مشورت کرد." بنابراین دلگرم کننده است که 79% پاسخ دهندگان بر این باورند که مسئولین سطح C[2] به سخن آنها گوش میدهند، امّا هنوز جا برای بهبود بیشتر وجود دارد.

 

در این ضمن، مطالعة مکمستر بر دیدگاههای متخصّصان روابط عمومی در سطح ورودی و نیز مدیران ارشد اجرایی در رابطه با مهارتها و دانش مورد لزوم جوانان جهت موفّقیت در صنعت روابط عمومی متمرکز بود.

در این مطالعه مشخّص شد که شاغلان جزء و در سطح ورودی منطقاً دارای تحصیلات بالا هستند که 29% آنها مدرک کارشناسی و 22 درصد مدرک کارشناسی ارشد در روابط عمومی و ارتباطات دارند.

نگارش هنوز قابلیت مطلوب شماره یک در روابط عمومی/ مدیریت ارتباطات است؛ پس از آن تدبیر، رهبری، و قابلیت در فناوری اطّلاعات و ارتباطات مورد نیاز است.

 

امّا مکللان گفت که دانشکده‌‎های روابط عمومی باید برنامههای درسی خود را بررسی نمایند و مشخّص کنند که آیا منطبق با زمان پیش رفتهاند یا خیر.  برای بنگاههای روابط عمومی که در صدد استخدام هستند، "علاقه و توجّه بیشتری به درک تجارت و علاقة به مراتب بیشتر به کاربرد دادهها و داشتن توانایی برای ارزیابی سریع دادهها وجود دارد ... بنابراین همراه با تکامل حرفة روابط عمومی، دانشکدههای روابط عمومی باید دربارة آنچه که مرتبط است خود را زیر سؤال ببرند."

 


[1]. عبارت مزبور سرواژة Global Generally Accepted Practices است ـ م

[2]. عبارت C-Suite که به "سطح C" ترجمه شده اشاره به آن دارد که عناوین مدیران بالاترین سطح معمولاً با نام "رئیس" (Chief) شروع میشود. این عناوین میتوانند با کلمه "ارشد" همراه باشند.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد